Jag jobbar inte med produktutveckling i någon tillverkande industri eller så, men till och med jag fattar att företag i en föränderlig omvärld också måste förändra sig självt och sina produkter. Förändra och förbättra. Och nu tycker jag det är dags för våra mejerier och dess underleverantörer att ta sig i kragen och innovera om mjölkpaketen.
Jag stör mig i alla fall som fan på den här flärpen. “Riv ända hit”. Vem i hela fridens namn river hela vägen dit när de öppnar sina mjölkpaket? Då blir ju hålet ner i paketet abnormalt gigantiskt stort. Jag skulle säga att 9/10 river upp som jag en lite del av flärpen och låter den hänga kvar. Det tror jag att gemene man har gjort sedan paketen kom ut i handeln för årtionden sedan.
Det har ju kommit hur många nya förpackningar som helst för tex juice etc där de skippat flärp-skrället och börjat med korkar. Varför är mejerierna och dess mjölkpaket så mycket efter? Hallå, dricker de bara mjölk själva eller, och har inget annat i sina kylskåp?