Jag var inne och surfade på Travelstores hemsida precis, fråga mig inte hur jag kom in på den för det kommer jag inte ihåg. Ögat snappade då upp ett erbjudande som jag tyckte verkade intressant. Om du skickar in din fråga till deras Kundtjänst via ett formulär så lovar de att ringa upp inom 4 timmar under kontorstid kl 10-17.
Med dagens besparingsplaner både hit och dit så är det säkert många företags kundtjänster som fått skära ned, och då kanske detta är lite djärvt att lova kunderna. Blir man inte uppringd inom 4 timmar skulle i alla fall jag bli rejält sur som kund och kräva ersättning för brutet löfte. Hur vågar de lova något sådant?
Sedan upptäckte jag varför. Deras Kundtjänst har bara öppet (för inkommande samtal) mellan kl 10-14. Så istället för bättre service med längre öppettider, när Kundtjänst ändå är på jobbet och KAN hjälpa nya kunder, sitter de och pillar naveln och ringer upp formulärkunder på grund av ett för mig omotiverat, överdrivet löfte. Intressant, men puckat.