Lästips hämtat från: Feber.
Knappt någon använder pay-tjänsterna
Analytiker på Goldman Sachs har satt tänderna i hur mycket de tre stora Pay-tjänsterna används och det är inga roliga siffror. Störst på den amerikanska marknaden är Apple Pay men även konkurrenterna Samsung med sin Samsung Pay och Google med sin Android Pay finns på den amerikanska marknaden. Enligt Apple själva görs 90 procent av de mobila betalningarna i USA med Apple Pay, vilket man får se som bra siffror för dem.
Men om man kollar på hur många som faktiskt använder betalsättet är det inte riktigt lika roligt. Bara 34 procent av dem som har en iPhone som stödjer Apple Pay har satt igång tjänsten. För Samsung är siffran ännu lägre, 20 procent, och för Google är vi nere på 14 procent för deras Android Pay.
Tittar man på hur många som faktiskt använder tjänsterna är det ännu värre. Bara åtta procent av de som kan använda Apple Pay använder tjänsten minst en gång i veckan. För Samsung Pay är siffran sex procent och för Android Pay tre procent.
Det är ju inte så lysande.